熱門文章

2011年2月17日 星期四

陸SIR"資本主義"實踐

陸SIR"資本主義"是當今實踐處世的明燈 :

社會的貧窮問題唔易搞,而且會愈來愈難搞。香港係美國傳統基金會評為全球最自由的市場,即係最資本主義的資本主義社會,近年十幾年政府開始大量提供福利,慢慢加大干預市場的力度,但香港市場還算相當自由,亦即係話自由市場毛病香港有齊。在典型的資本主義社會,大商家搵銀易,小市民生活難,這是基本現象(我只是描述事實,並不代表我很喜歡這個現實)。在資本主義社會經濟急促發展的階段,貧富懸殊的矛盾不那麼突出,因為窮人和富人的收入同時增加,富人的財富累積更快,但窮人從食不飽穿不暖居無定所,到可以食飽穿暖居有定所,生活的改善也是跳躍式的,所以在經濟起飛階段,窮人的開心程度不少於富人。問題是出在經濟發展開始放慢,即是進入我所講的高原地帶後,問題開始浮現,富者愈富,窮人生活無改善,感覺開始轉差。再發展下去,富者更富,不止窮人實質生活倒退(再沒有兩萬元一個月的貨櫃車司機工作,但大家樂的快餐動不動都30元以上),連中產都失卻向上流動的機會,變成中產向下流。呢鱓現象早已出現,田二少知得太遲。

其實有錢人都面對賺錢無過去咁容易的問題,所以就出招保持盈利增長,樓愈賣愈貴,街坊生意愈來愈壟斷,佢地要賺多鱓錢,你要識得避。小市民生活消費不用腦,就枉付好多金錢,買杯咖啡要20 幾、30元,你點解要日日買杯咖啡飲? 一間荃灣萬景峰低層690呎單位賣到460萬,你點解要買? 一日飲少一杯街外買的咖啡,一年慳10950元,20年慳20萬,若計埋投資增值可能係40、50萬,食煙20年的機會成本可能係100萬,亂咁買貴樓的機成本可能係300、400萬,呢鱓就係弱肉強食的資本主義,你要撲入去,唔怪得人。

資本主義問題好多,政府派錢可以止纒痛,但經濟增長放慢時,派錢將不可持續,歐洲的情況就是這樣。政府亦可以增加規管,但管得太死生意又會流走,因為新加坡、深圳、上海過去比香港管多好多,但佢都開始管少鱓,唔知點解又可以搶走香港的生意,呢條數我都唔識計。

資本主義係弱肉強食的森林,唔好依賴其他人,唔好依賴政府幫你。我天天在講投資,股市中發水股比發水樓離譜好多,發水樓發完都有60、 70%真№賣俾你,有鱓發水股水份有99.999%,比發水樓離譜好多,一樣照賣,潮流興乜就變身做乜的股份,好多就係發水股。又例如窩輪濫發,大戶造市,比賣樓造假、嘜價,嚴重一千倍。千祈唔好以為我好認同地產商巧取豪奪,我只係想提醒大家,股市巧取豪奪的情況嚴重好多。呢個世界一個願打,一個願捱,覺得邊鱓樓太貴,發水,又點解要去買呢? 同樣道理,唔認清大戶在股市中搵食的方法,你就走去買,最後的死法,和買貴樓一樣咁慘。妙就妙在買貴樓你仲會投訴,買貴股你只能自怨眼光唔好,連嘈都無得嘈。

陸羽仁

沒有留言:

張貼留言