熱門文章

2009年3月17日 星期二

陸sir教炒波幅

炒波幅(1)

美股又升,由於晶片全球需求上升,刺激晶片股價,而油股相對油價亦顯得便宜,油股又升,道指全日向上,升94點,升幅0.7%,升上12992點,而標普500指數升上1423點,創出4個月的高位,看來道指亦將要衝高。
  
  有網友提到買「牛熊同體」的問題(即同時買牛證及熊證),問係唔係等如買「馬鞍式期權組合」,當中涉及一些投機的概念,值得一談。

  
  衍生工具的源起,是作為實貨生產者、交易者、投資者的對沖工具,麵包商人預期小麥會漲價,令麵粉價升,所以事先買入小麥期貨,以對沖將來麵粉價升推高成本的風險。但後來搞吓搞吓,搞出金融工具的期貨、期權,例如指數期貨,好多人只是單邊買入,炒作一個方向,完全沒有對沖的意義,變成純粹的投機。

  
  我經常講,投機唔緊要,要知道自己在投機,知道投機等如在賭博,用正確的方法去投機,並且控制注碼,小注怡情,並無大壞,你去澳門入賭場,一般人唔會攞全副身家5萬、10萬去賭一舖,但如果你唔知自己係賭,攞全副身家買窩輪,好容易一舖賭身家。


例如講睇市,好多人賭一個方向,估個市升定跌,贏時全贏,輸者輸清,所以熱切討論買牛仔定買熊仔(即買牛證及熊證),考眼光,賭一舖。


你叫我估今個月大市到期指結算前的走向,我會咁估,現時係大波動的前夕格局,呢個月唔似會好牛皮咁完結,意味著指數不是停在現水平完結,可能有大波動在後頭,唔係大升就係大跌。一般人的反應會話,咁講咗等如無講,咁即係升定跌啫?問呢個問題的人唔係專業炒家,炒家首先要決定有無波動,無波動,好多嘢都無得炒,有波動,單係波幅已經可以炒(炒波幅方法容後談)。


但你再追問我點估呢個月大市方向,我會估向上突破,命中機會約70%,即係有30%機會估錯,估錯時大市下挫或唔升。如果係咁,假如我係投機者,除咗全線睇好買認購期權之外,又可唔可以同時買番少少認沽期權來對沖風險呢?

假設我本來想買10張26000點的認購期權,期權金是298點一張(每點50元),即係話結算時,期指結算價要升到26298點(26000點加298點),才可收回成本,要升到呢個水位以上,才可以有錢賺。但我都係相信自己只有70%機會命中,另外30%機會錯,可能牛皮市,即使有升都不能升到26298點咁高,或者係跌市,咁又可唔可以同時買少少認沽期權來對沖風險呢?如果我買番2張25000點的認沽期權,期權金352點,即係話期指結算時,期指插到24648點以下,這些認沽期權就有得賺,可以補番少少買認購期權的損失。如果把呢兩張買保險的認沽期權期權金加起來,共付704點,將呢筆「保險金」計入原先買認購期權的成本內,10張認購期權,等如每張多付70.4點的保險金,加埋原先每張298點的期權金,加埋保險費的成本是368.4點,即係期指在26368.4點樓上結算,才可以賺錢。假設大市走勢愈來愈對辦,朝向我估的向好走勢,我認為最後估中的機會上升到90%,那時可以沽出作對沖的2張認沽期權,收番少少渣,減少對沖成本。


買輪的原理和買期權一樣,所以話「牛熊同體」,同時買牛輪和熊輪,不一定係等量,除了買自己估計走勢的窩輪外,亦可以買少少自己估的走勢相反的窩輪,作為對沖。記住這些衍生工具時間值天天耗損,睇一段一唔啱方向,要馬上斬倉走人。


另一個可能係純炒波動,不炒方向,以期權為例,上述提到的「馬鞍式期權組合」,就係同時買入同一月份相同行使價的認購期權和認沽期權,例如你同時買入5月結算25200點的認購期權和認沽期權,認購期權的期權金是704點,認沽期權的期權金是422點,同時買一份認購一份認沽合共付出1126點,你要賭期指將有大波動,一係大幅向上走,一係大幅向下走,向上期指結算價要在26326點以上(25200點加1126點),才有錢賺。向下期指結算價要在24074點以下(25200點減1126點),才有錢賺。


另有一個類似的方法是買入「勒束式組合」,即買入相同月份但較高行使價的認購期權及較低行使價認沽期權。它和馬鞍式組合不同之處,它不是買入同一認購價的認購和認沽,是買入兩邊都價外的期權,例如買入26000點行使價的認購期權,期權金是298點,同時買入25000點的認沽期權,期權金係352點,兩邊共付出650點的期權金,即係話如果期指升,結算時要升到26650點樓上(26000點加650點),才有錢賺,如果跌,要跌到24350點樓下,才有錢賺。


買入「馬鞍式期權組合」或「勒束式期權組合」,亦都係牛熊同體,而且不賭走勢,只賭波幅,買入這些組合對大市走勢的看法中性,但估計有大波幅,所以才這樣下注,若果大市波幅不如他的想像,以上述的例子,期指在24350點至26650點中間結算,買入勒束式組合就會輸清。所以倒過來說,如果你賭波動不大,就要做沽家,沽出馬鞍式或勒束式組合。


你睇完我講上面一大堆東西,或者睇唔明,或者覺得自己不會炒得咁複雜,但我想話你知,窩輪和期權的原理一樣,如果你唔明期權的運作,亦都唔會明窩輪的運作,咁樣最好唔好炒輪,否則你買窩輪睇錯方向固然會輸錢,睇中方向亦贏唔到錢,皆因你未明它的運作原理。


另外,炒作大市方向,只係眾多炒作方式的一種,你亦可以炒方向之餘買保險,亦可以不炒方向,只炒有波動或無波動。炒作世界,要求極高水平的操作,普通人無咁既時間和智力,貿然參與炒作,交學費者多,好難贏錢。

陸羽仁


炒波幅(2)
我寫「炒波幅」的網誌,真正目的不是想教大家去炒波幅,相反地,係想嚇怕大家,讓大家唔好亂咁去炒波幅,至少唔好覺得炒波幅好易贏,其實大部份人想追逐大市的波幅,炒來炒去,經常進出,好易得個桔,其至手上個桔會愈玩愈細。

我在文中說「炒波幅方法容後談」,其實文中的後段已談了,講了一種專業的方法,我可以再總結一下,股市有方向,升或跌,你可以買方向;但股市亦有波幅,經常上上落落,你可以不買方向買波幅,甚麼叫買波幅,就係賭大市的波幅大或波幅細,你估波幅大,就可以如上文那樣,買入一個「馬鞍式期權組合」,或買入一個「勒束式期權組合」,因為估計大市會大幅向上或向下波動,當最後如你所願,大幅波動,即使計入買入雙邊期權的成本,你還有錢賺。倒過來,如果估計大市波動較細,就應該反過來做沽家,沽出「馬鞍式期權組合」,或沽出「勒束式期權組合」,因為估計大市只會輕微波動,例如在1000點的水位上下行走,只要最後波動不超出你上下沽期權的範圍,就可以上下期權金都殺哂。

我估計我寫這些東西,有一半以上的網友睇唔明,我寫來嚇吓大家,睇唔明就唔好亂做。你可能話,從無買期權,你唔使嚇我。我就話,你同時買入價外的牛證和價外的熊證,就等如買入一個勒束式的期權組合,如果你唔怕佢o既原理,你又點炒呢?

窩輪等如期權,但期權不但可以做買家,也可以做沽家(沽家有無限風險,散戶不應輕易嘗試),但散戶在窩輪交易中只可以做買家,沽家只可以是發行窩輪的輪商,唔好以為你買了認沽輪就做咗窩輪沽家,你只是買入一個認沽期權而矣,仍然是買家。

我見不少網友話佢牛熊同體,即是同時買入認購輪和認沽輪,我就話咁樣等如買入「馬鞍式期權」或「勒束式期權」,如上面所講,做這些期權的買家,你應該係估計大市會大波動,一係大波動向上,一係大波動向下,如果唔係咁,你好難賺錢。

但現實中我覺得散戶話做牛熊同體,背後原因可能只係睇唔準大市的方向,唔知大市想升定想跌,又唔知佢波幅大細,只係唔知佢想點,所以同時買牛證同熊證,並唔係估佢有大波幅才去買;不明原理去買衍生工具,胡亂去賭,短線可能贏可能輸,但長線必輸。為何短線可能贏?若果踫啱(不是散戶估中)真係有大波幅,同時買牛熊證就會贏,這種叫做「棍中」;為何長線必輸,你都唔係用理性的態度去炒,長線點可以鬥得贏發行商?俾你贏一次,兩次,最後你都會輸番哂。

當然散戶也可以話,我唔係賭得咁高章,只係炒吓上落,同時買入牛證和熊證,股市跌先沽熊證,到升番又沽牛證,賺少少差價而矣。但窩輪和期權都有時間值,少少差價都唔易賺,反應一唔夠快,就會錯過沽貨時機,唔係咁易兩邊賺,衰起上來可以兩邊都沽唔切。作為窩輪買家,第一好難長揸(除非做對沖),第二若買入後大市發展唔符合原先所作的理性假設,就要馬上離場。用上面的例子,同時買入價外的牛證和熊證,等如買入勒束式期權,賭緊有大波幅,如果過十日八日大市仍然無乜波動,唔係太對路,就要馬上清倉離場。

若果你矇查查同時揸入牛證和熊證,原因只是你不明大市走向,都月底大市仍然唔上唔落,牛牛皮皮,狀況和你原先買入的狀況接近,你兩邊都無沽,同時可能沒有太多危險的感覺,你根本唔知道牛皮市就係殺死勒束式期權的最差市況!呢啲就叫做唔識炒就亂炒啦,窩輪有時間值,期近結算的窩輪時間值減值的感覺愈快,你唔覺意坐佢十日、八日,可能已唔見20、30%,你更加唔想走,最後就可能輸清收場。

窩輪如期權,背後的理論好深奧,你唔明最好少賭。若然想再賭,用一個「結果決定」的方式檢討一下,過去炒窩炒咁耐,唔理你用乜方法乜理念,先計一計累積有無賺錢,如果累積有賺,可以繼續炒,如果累積要輸錢,證明你未到家,就少賭為妙。低價買入好股,唔揸長都揸佢三、幾個月,可能較易贏錢也。
陸羽仁

炒波幅(3)
我相信大部份在股市短炒的朋友,都在捕捉大市或個別股票的短波幅,希望走一轉,賺點錢。

我經常話炒波幅難賺錢,早兩日的命題是「你對炒作的工具理解咁少,點可以利用佢嚟賺錢呢?」你唔了解窩輪背後期權運作的原理,的確好難炒輪賺錢。

今日再講另一個題材:對手,對手太強時,你好難賺錢。你唔知你炒緊波幅時,好多時同緊大戶、大鱷做對手,你當然輸多贏少啦,因為大戶就係製造這些短線波幅來搵食,你入去想搵嘢食,自己就變成人地的食物。

賭錢也好,賭股票也好,賭任何嘢輸錢,輸兩樣嘢,第一輸抽水,如果開賭檔者抽水,呢個抽水者一定贏,四個人在一間士多租枱打麻雀,士多抽水,士多永遠贏。第二輸對手,據職業賭徒統計,在拉斯維加斯賭場的賭枱,七個人在同一張枱賭百家樂,大約有2個係職業賭徒,2個係半職業,仲有3個係遊客,對手有強弱,在呢個環境,當然多數係遊客輸。

以賭馬為例,以前先由政府抽稅和馬會抽水,兩者先抽去30%(而家政府改為抽馬會利得稅,複雜少少),餘下的70%才是彩池,即係未賭先輸30%抽水,然後賭客中有大量職業賭博集團在香港馬場搵食,結果是散戶賭客和職業集團爭逐餘下70%的彩池,等如細路仔同空手道黑帶五段打交,結果可想而知,職業集團在被人抽水30%的前題下仍能贏錢,散戶賭客的處理當然惡劣到極。

股市抽水不多,印花稅和經紀佣都有限,賭股票主要輸對手,股市對手超強,全地球最高智慧的生物都集中在股市內,你去炒波幅,就係同佢地做對手。

網友均兒提到她和大陸妹妹炒A股的經驗,就是一個活生生的例子。均兒咁話:「人的運氣可遇不可求,即話貪心求勝多數輸收埸。(去年)我自己有一個預感,估人民幣會升值,如果當時我存定期一年好似係4.27厘,即一年20萬有8仟幾元利息,加上升值,一年的回報真係好和味。但係我貪心,心想放喺銀行不如買地A股,幾年后又可以再翻倍哦。跟住就向鄉下個妹妹學大智慧,又飛回去借咗鄉下個哥哥的戶口,分散買左三隻A股,中國人壽601628平均價係56元(人民幣,下同),佔60%,中鐵601390平均價10.6元,佔30%,廣深鐵路601333平均價9元,佔10%。當時我覺得組合好靚,10%廣深用來短炒,佢平時好呆,但正值過年前春運期,期望佢炒一波,結果美夢好快變惡夢,春運碰上大雪災,我係大陸股市5000點時買落的A股,好像吃咗瀉藥,一瀉不止。其實我個妹妹炒波段好叻,破咗5000點佢叫我止蝕,我係都唔制,重同佢講道理,話我要長線,好像巴菲特咁。我妹罵我神經病,破咗4000時,我個妹日日打電話來吵,我一於泰山壓頂不彎腰,不理她。結果還是不停的跌,此時己跌到我心慌慌。」

「其實我不是很緊,相信最多守返兩年又可以見返家鄉,但鄉下人唔同,話我回去炒股票輸大錢。我個妹愛面子又唔抵得,日日吵到我頭痛,話現在一定是底部了叫我回去補貨,把成本拉低,於是上個月八號風球那天我匯了二萬元回去,但我叫個妹買招商銀行。這次好好彩,那個星期一30元邊買到招銀,第二日即刻降印花稅,我幾開心呀。係QQ見到妹,我重未開口,佢即刻話:我放了,32.5元放了。我當時哦到出唔到聲,唉!佢話有大小非,會再跌,我叫佢再跌也買招銀,結果她又在34元買,32元放,這次波幅輸咗,跟住又系31元多買入,話這次不會輸哦,因為這次我話由佢做主,費事佢來吵我。」

「炒波段30元買32元放,贏。34元買32元放,輸。再31.5買以後未知。如果30元買唔放依家都係32元。想返如果當時存人民幣唔知幾好,或者喺珠海買層樓重好過,但喺人身歷其境時,你根本唔知以後形勢變化會點,人係沒早知,如果有早知,早已富可敵國了。」

均兒和佢個妹係兩種典型,均兒高位買貨死揸,佢個妹妹出出入入炒波幅,兩個炒股都有不同的死法。以均兒的例子,高位買,急插唔止蝕,會輸到入肉,長線投資者唔應該喺高位買貨,倒轉來講,喺高位買貨唔可以話自己係長線投資者死揸唔放。

不過均兒的妹妹更是典型中的典型,這是最爛炒的型態,也是經常炒作散戶中的最大族群,他們自以為是老手,短買短放,出出入入,時贏時輸,花了半生時間在股市,叻少少啲一場白做,無乜贏輸,差少少的經常出血,但輸極都唔怕。這種散戶只有在大升市時才能賺錢,好似去年9月、10月的市況,由於股市急促向上,散戶盲目入市短炒都經常有水執,所以這種市況,也是散戶最「牛」的時候。但你要問,若散戶日日贏錢,咁邊個輸錢呢?

正如我所謂,股市有大戶,他們是散戶的對手,香港有外資,大陸也有大戶,傳說大陸有間大保險公司,預知宏調就快殺到,在大陸股市5000點、6000點時做了「空軍一號」,大手沽貨,最後獲鉅利,當大陸散戶大買特買時,就係同呢類空軍一號對賭,大陸的市場最受政策影響,大戶掌政策走向,財雄勢大,散戶和他們賭,結果可想而知。散戶平時炒波幅,炒上落,每次俾大戶抽少少水,積少成多,計埋已經輸唔少。到股市大升時,散戶博命落注,更是一舖俾大戶抽大水,輸身家。

你想炒股賺錢,就要照吓鏡,睇吓自己有無咁o既智慧和EQ,唔係去打贏大戶,而係跟佢車邊,殘殺其他散戶,食番少少餸頭餸尾。


陸羽仁

炒波幅(4)
美股跌完再急跌,昨日因為聯儲局公布早前議息會議紀錄,顯示聯儲局不會再減息,加上油價再急升,令人擔心通脹上升,影響經濟增長,道指再急跌227點,跌幅1.8%,收報12601點,險守12600點大關,看來港股又要先捱一捱沽了。

我早兩日講到,「你想炒股賺錢,就要照吓鏡,睇吓自己有無咁o既智慧和EQ,唔係去打贏大戶,而係跟佢車邊,殘殺其他散戶,食番少少餸頭餸尾。」


呢句說話引起不少迴嚮,經紀張炒股三十年,都算有啲斬獲,佢話自己贏錢時經常講,「睇吓我幾掂,連大戶都砌低呀!」直至到睇完我篇文,先知道自己贏錢時,只係砌低散戶,唔係砌低大戶。


我笑經紀張,「你玩咗幾十年都唔知?當局者迷啦。你邊可以砌低大戶呀,你睇美國排頭位的大行,季季賺大錢,直至最近才衰在自己製作兼推銷的次按證券手上;你睇美國排頭位的對沖基金,亦係年年執大水,大戶絕大部份時間贏大錢,要輸都係散戶輸,有一個散戶贏,就有更多散戶輸。你入賭場賭錢,咁好彩贏錢走,唔係賭場輸俾你,係其他散客輸俾你,賭場經營幾十年,你賭一舖可以好好彩贏到佢,賭100舖賭場已經差唔多贏梗,宏觀啲講,賭場一定係最後勝利者,你偶然賭幾舖贏吓,都係贏到隔籬嗰個賭客啫。」
  
散戶入場炒股,第一個心態就應該知自已渺小,知道對手巨大,但偏偏好多散戶唔知,將自己放到好大,以為自己經常睇得啱。著名投資人彼得林治(Peter Lynch)在《One Up on Wall Street》一書中,亦講到股市投資者常犯毛病,就係相信自己對股票的直覺,覺得自己有感知股票升跌的秘技,他們有時會強烈覺得某隻股票會升,但事實正好相反,買入之後無幾耐隻股就跌。這並不是因為股民特別愚蠢,而是因為他們感知那些令股市升跌的訊息時,已經太遲,那些訊息已充份、甚至過份擴散,到他們按訊息買入時,已是水尾,甚至是相反走勢的開始(P.81)。
  
  網友mocha早兩日問的一個問題,亦反映了投資者的自我過大,佢問:「陸 Sir:網龍 8288 公佈零八年第一季業績,收益明顯比對上兩季下跌,所以股價應聲下跌,但跟據其業績報告,網龍將於五月低納入 MSCI 中國指數成份股,而且,今年第二季將會陸續有多款新 game 推出巿場,預計帶來滿意收益。」


「現在,我所考慮既問題是:
1. 季度業績報告只是輕輕一句說五月低會納入 MSCI 中國指數成份股,可信性有幾多呢?
2. 由於早前我對網龍滿有信心,可惜,呢一季出現不理想業績,不過仍處於盈利階段,令我相當矛盾,若然沽貨離場,便等如承認睇錯巿,唔能夠過自己心魔一關。
3. 還是,我應該學習股神巴菲特一樣,價值投資,因為我仍深信中國網絡遊戲巿場仍有無限增長潛力。」


  我對網龍無深入研究,我唔知網龍得唔得,只想講講Mocha的心態一定唔得。佢嗰句「若然沽貨離場,便等如承認自己錯誤,唔能夠過自己心魔一關。」我真係要勸Mocha一句,如果唔想沽貨離場的原因係唔想承認錯誤,你以後都唔好買股啦,買股以自己為中心,死十次都未夠,不如月供盈富基金算啦。你呢種唔認錯的心態,一葉障目,一塊樹葉就遮住你睇全世界,要戒。


  陸羽仁認為,自己的觀點,睇啱時有價值,睇錯時一啲價值都無,假設自己七成睇啱,三成睇錯,睇啱時堅持,要賺多啲,睇錯時半點都不用堅持,轉得快,好世界,要即刻認錯,要即刻斬,甚至反手做,咁就輸可以輸得少,贏得多輸得少,最後加加埋埋就會贏。人的Ego(自我)一個仙都唔值,唔值得堅持。


  但在現實生活裏,問誰能做到?結果大多數人只係「輸就谷,贏就縮」,輸時堅持己見,錯上加錯,見跌溝淡,接到成手貨。贏時就騰騰雞雞,因為平時唔係贏咁多,唔敢去贏,只想保持這個寶貴的勝出經驗,四圍同人分享,所以贏少少就離場,錯過食大茶飯的機會。


  好多散戶想在股市炒炒吓搵食,但現實上,先輸方法,再輸對手,三輸EQ,無大戶的EQ,點扯住大戶的衫尾搵食呀?

陸羽仁



炒波幅(5)

美股大跌兩日後定番啲,道指全日三次試12600點大關,但都守得住,收市報12625點,微升升24點,升幅0.2%,在外圍穩定番啲的情勢下,港股亦應該企番穩少少。

  股民性好炒炒吓,想在股市的上落波動中賺錢,不知不覺間做了大戶的對手,和強手對壘而不自知,仲被對手不斷咁玩,不斷咁考驗自己的EQ。

  網友twohitsix早前講到自己投資的「升學」經驗,「當我還是(投資)BB班既時候,我信朋友講既貼士,科網熱時身在美國,買JDSU, YAHOO, 結果---衰哂。」

「當我讀幼稚園既時候,睇報紙D專家講MACD, RSI, 四浪背馳,十二轉勢,好PRO. 跟買---衰哂。」

「當我讀小學既時候,自己睇MACD,自己睇RSI,炒保歷加通道,結果RSI 20買,跟手變 8 (你冇睇錯,係RSI 8!),又係衰哂。」

「當我讀中學既時候,炒期權,收時間值,沽CALL沽PUT,6000點上下波幅都有得贏,加埋對沖,唔駛死啦,結果...死係GAP UP/GAP DOWN。」

「而家讀大學,睇陸SIR BLOG,先知少數人操縱世界,當我的對手係獅子老虎,我只係隻一拍就散o既老鼠。不過我呢隻老鼠食過肉,有兇性,而家識得咬其他老鼠。重有,我以為我讀緊大學,原來我只係咗升一級...而家最多係小學五年級。」

  陸羽仁睇完twohitsix呢段反省,感慨良多,一般初級老散,睇吓報紙、電視,抄低冧巴,聽吓經紀推介,就形成自己對大市或個別股票的看法,瞓身入市,堅持自己的看法,為自己信念奮戰,結果大部份戰死沙場,這一批就是股市的幼稚園生。
  
  好啦,大家炒股炒耐咗,慢慢發現做幼稚園生好易死,就像提高自己的水平,好多人想去升小學,唔想再單憑感覺,開始好似twohitsix那樣,想搵番啲技術分析工具來幫助自己。

  我經常講,市場上的投機家多數想搵一件比別人優勝的測市工具,打敗市場,這也是散戶的夢想。不過我諗一般的技術分析工具,肯定無咁o既功效,你信技術工具信到十足,完全用哂市面流行的技術工具指導自己出入市,我估十個有七、八個都唔掂,唔掂的原因亦都好簡單,好似美國股市咁大o既市場,相對無咁易操控,技術分析的作用會大好多,但香港的市場太細,好易被外資大鱷操控,大鱷睇住某些流行的技術指標,造些假訊號,好易就騙到散戶落叠。

  陸羽仁有個朋友,在某外資大行做基層員工,有一個坐盤炒作部門的老細行過見佢睇住個大市走勢圖,研究技術指標,老細哈哈大笑,話「唔好信呢啲技術指標啦,香港個市咁細,港股個圖係我地劃出來o架!」朋友話外資大戶在月頭已諗好港股「應該」點走,部署好期指的倉位,然後就按個圖去做,升幾多要回,計好回到乜嘢深度,才可以嚇到散戶腳軟,然後又點樣炒番上去,月尾期指結算時又執水。

  大戶做的事情,住住是對股民EQ的最大考驗,你順住個圖去玩,經常會買中一段,當你滿心歡喜時,好快又走向逆境,大市住住打穿重大的止蝕位,插到你頂唔順,(或升到你頂唔順),逼散戶止蝕,當你地舉手投降後,大戶才施施在低位吸番貨,慢慢炒番上去。你可能話我捱吓應該得,但大戶玩期指,倉位大,又數到倉,知道散戶做緊乜,就等如賭場可以開埋你隻底牌來睇,然後不斷咁大你,嚇到你棄牌投降為止,根本就係睇住嚟食,所以散戶好難有咁高EQ,頂得住咁嚴峻的挑戰。

較好的策略是期望自己能站到大戶那一邊,當人人都覺得要買時,自己唔好買,相反無人敢買時,自己就去買。舉個例,好多人話跌穿250日平均線就係牛熊分界線,跌穿就要清貨咁話,你喺香港咁做,十次有九次都係在低位出哂貨,因為好多時大戶就係專登插穿250日線,等大市出現恐慌,散戶不問價出貨時,佢地才施施然入市掃平貨。所以我話你買股之後唔對路,跌到止蝕位,跌到50日線、100日線就要快快斬,然後等跌市,到跌穿250日線時,就升而可以投機性吸納了。倒過來說,升市的道理也是如此,點解回吐前通常出現雙頂?因為第二次上高位時,好似會升穿高位,似破位向上,會吸引好多散戶追貨,就係大戶出貨的最好時機。

  網友可能會問,陸羽仁你都會講到一些技術位,點解你自己唔信又去講?老老實實,我睇呢啲技術指標,會附加一副有色眼鏡去睇,諗吓大戶造出這些指標,到底有何用處,然後觀察市況,去驗證先前的假設啱唔啱。

  你學咗技術指標,讀完小學,依住教科書講o既嘢去瞓身入市,雖然好過幼稚園生,但一樣會死。我有時覺得,讀大學讀完財經學位,睇市未必有用,反而讀心理學可能會啱用啲,大戶就係捉散戶心理,散戶亦都明,問題係唔知點解,明知係咁,但卻偏偏躲不過。

陸羽仁


炒波幅(6)
散戶去賭錢,去炒股,永遠都在想一些必勝術,但你可能不知道,這些必勝術已經經過千千萬萬人研究過,答案是單個個人去賭場賭錢,係沒有必勝術,必贏的是機率佔優的賭場,然後會贏的也是玩機率的賭博集團,賭博集團係在機率缺陷下,仍然能在賭場(及馬場)嬴錢。

  網友Kanas112去澳門,佢平時無賭錢,首次賭就嘗試找一些「方法」,他玩骰寶,用的方法是留意過去3、4舖沒有開的結果,然後去買,例如過去4舖開細,就買大,一舖唔中,加注再買,買到贏為止,他認為自己有機率優勢,因為開了4舖細之後,連開5舖、甚至6舖細的機率已經很小。

  網友Wacko指出,這是典型的賭徒謬誤,以為每一舖的機率是有相關的。無錯,你未賭之前問,連開5舖細的機會率有多大?假設一舖開細的機率為0.5(實際上加埋開全骰真正買中率會略低於0.5),五舖都開細的合共機率是0.03125,即係一百次只有3.125次會出現咁結果。但現實上每一舖是獨立的,無論你在連開4舖細之後買細,或者連開4舖細之後買大,機率同樣是0.5,不會話當時買大的機率,優勝過平時的機率。

  Kanas112話用700元贏了5000元,很高興,真正令他贏的是輸時加注手法,但這個手法可以令人一般地贏,但最後輸一舖就輸身家。我聽過一個例子,有個富豪和朋友「鋤大D」,每輸一舖加注雙倍,由於是私人賭局,可以無限加注,點知佢連輸了20幾舖,輸到過千萬,佢決定放棄,因為再賭落去,真係咁黑輸多10舖8舖,佢可以成副身家一晚輸哂,賭博之害就是如此。記住最爛賭之人,都唔會覺得自己亂賭,都覺得自己有套方法,問題係嗰套方法唔得而矣。
  
  Kanas112,信我啦,你講那個方法我研究過,唔係幾得。在我細細個時,阿媽過年和我們小朋友玩啤牌「三公」(平日不准賭錢,過年例外),我阿媽就係用呢種手法,大烚細,佢輸咗就加注,結果贏哂我地幾個小朋友,不過我大個後就知道呢種手法唔得。你贏一次錢,信咗佢得,愈賭愈多,不能自拔,最後一舖輸獲甘。

  去賭場賭,證實咗得的賭法是用記牌方式賭21點,一個集團有7、8個人,大部份是記牌員,有1、2個下注的狙擊手,例如6個人分開6張枱記牌,他們有一套方法,記下出大牌的數目,例如出一隻大牌就加幾多分,出一隻細牌又減幾多分,當餘數大到某一個水平時,就知道大牌出得七七八八,出現機率有利時刻,記牌員會暗中通知狙擊手到那張賭枱去賭,咁賭法都會有贏有輸,但由於機率佔優,長賭必贏,在機率佔優時,賭得愈大,贏得愈多。所以賭場一發現有賭博集團在運作,就馬上把他們記入黑名單,不讓他們再入場。

  炒股講方法,錯誤的方法,唔會帶你到正確的目的地,散戶炒炒吓,好多時也用了似是而非的方法,上述講賭輸加注的方法,就等如買股輸咗加注溝淡,加注後博佢升番,就可以脫身,問題是溝咗一次得,就次次去溝,終於有一次溝著隻永不超生的雞股,一舖輸身家。

  我有時聽收音機,聽到一些70、80歲阿婆話自己買咗啲熱門股,隻股炒完插咗落去,問主持人名咀點算,名咀就叫佢不妨溝吓,或者個主持人覺得隻股衰一排會再炒過,但係我心諗,你叫阿婆去溝,阿婆光陰有限,會唔會等唔到隻嘢升呢?況且大家見過曾經是大藍籌的電盈(00008)永不超生,就知道無乜股溝貨一定唔會死。

  正確方法是買股唔順手時,要減持而非增持,贏錢時加注,輸錢時減注,係最簡單的道理,炒股也好,賭錢也好,要講方法,可惜散戶大多數掌握唔到正確的方法。

陸羽仁

15 則留言:

  1. Mattock hing, I am very stupid, how do we interpret this?

    回覆刪除
  2. 早晨alan兄,今個月二月二十六轉完倉,即插,大戶肯定轉淡倉,至三月五日未平倉一直增加,六號及九號最後勁插,未平倉反而減少,大戶轉身。之後勁升,但未平倉變化不太,我的解讀是大戶,仍持淡倉。但要配合看位,13000至12550是大戶的持倉位。

    回覆刪除
  3. mattock兄早晨,今早的email未知收到未?請指教!

    回覆刪除
  4. 這兩天的email很有問題,回復您了,待星期六早再聯絡。

    回覆刪除
  5. 是的,yahoo.com有問題,收到一封全是怪字,e去Google.com可能會好些.

    回覆刪除
  6. 怪字是編碼問題,我是用繁體,您email 全是怪字,我每次都要改,如果您改用繁體就好啦。不過如果你遊一遊期勝網,就會自動改簡體。

    回覆刪除
  7. Thank you Mattock hing, that makes good sense!

    回覆刪除
  8. 剛又e了兩封給你,看收到否?

    回覆刪除
  9. 近來個市總喜歡在下午時段大動作

    回覆刪除
  10. 不是現在。是經常,大戶通常上午儲倉,下午收割,搏你唔敢追。

    回覆刪除
  11. 都係mattock兄細心,有道理.

    回覆刪除
  12. 今天的沽空集中在兩隻保險股,以#2628較多.

    回覆刪除
  13. Mattock 前輩,我剛剛至login,唔該晒您用圖文並茂解釋未平合約,現在小弟理解又加深了!

    回覆刪除
  14. wedds兄,唔好客氣,大家互相研究,互相學習,共同進步。

    回覆刪除